Door Jerzy Soetekouw op 3 september 2014

PvdA in gesprek over ervaringen met de schuldhulpverlening

De schuldhulpverlening in Almere is anderhalf jaar geleden veranderd. De PvdA nodigt Almeerders uit om hun ervaring te delen tijdens een thema-avond over de Almeerse schuldhulpverlening op woensdagavond 10 september 2014. Deze bijeenkomst vindt plaats in het PvdA-pand aan de Wisselweg 200 in Almere Stad.

Nieuw

Sinds begin 2013 is de schuldhulpverlening in Almere anders ingericht. De PvdA wil graag de ervaringen van Almeerders met die nieuwe schuldhulpverlening horen. Daarom organiseert de PvdA een avond waar Almeerders hun ervaringen kunnen delen. De PvdA roept iedereen met ervaring op om te komen. “Bent u of kent u iemand die gebruik maakt van een schulddienstverleningstraject? Of bent u afgewezen voor een schulddienstverleningstraject? Dan wil de PvdA Almere graag met u in gesprek gaan.” laat Jerzy Soetekouw weten. Op 10 september 2014 organiseert de PvdA Almere in het partijpand aan de Wisselweg 200 een thema-avond over de Almeerse schuldhulpverlening.

Doel
“Het doel van deze avond is om te leren van de ervaringen van Almeerders die bij PLANgroep aankloppen met hun problematische schulden. Verder willen wij onderzoeken of en waar het in de schuldhulpverlening in Almere beter georganiseerd kan worden.” Schulden zijn voor niemand plezierig en leggen beslag op een belangrijk deel van het leven van Almeerders. Daarom vindt de PvdA Almere het zeer belangrijk dat de schuldhulpverlening effectief helpt bij het bieden van concrete oplossingen of zorgt voor een doorverwijzing naar de juiste zorgpartners.

Aanmelden
Ciska van Rijn: “Voor de PvdA is voortvarende schuldhulpverlening wezenlijk voor het oplossen van problemen van Almeerders. De PvdA wil een vinger aan de pols houden bij de nieuwe manier waarop schulddienstverlening in Almere wordt uitgevoerd. En iedereen met ervaring kan ons daarbij helpen! Wilt u uw verhaal kwijt of speelt er iets wat u graag wilt delen? Kom dan langs op 10 september 2014. De avond is van 19.30 – 21.30 uur in ons pand Wisselweg 200.”

Aanmeldingen voor de bijeenkomst kunt u voor maandag 8 september sturen naar de PvdA-raadsleden Jerzy Soetekouw, [email protected] en Ciska van Rijn, [email protected].

Jerzy Soetekouw

Jerzy Soetekouw is oud-wethouder Sociaal Domein, Diversiteit & Inclusie voor de PvdA Almere van 2018-2019. Tegenwoordig is hij directeur van VMCA. De VMCA is een zelfstandige organisatie die uitgaat van kansen en mogelijkheden voor vrijwilligers, mantelzorgers en organisaties. De VMCA bevordert sociale cohesie en participatie binnen de Almeerse samenleving. Soetekouw had als wethouder in de

Meer over Jerzy Soetekouw

Waar ben je naar op zoek?