Door op 6 april 2015

PvdA-raadslid Buyatui: “De stad maken wij samen”

Tijdens nieuwjaarsnacht 2015 is vlakbij gezondheidscentrum De Boog te Kruidenwijk een duobak, inclusief inhoud, in de fik gegaan. Midden op het pad dat bestemd is voor mindervalide patiënten bleef er gesmolten plastic aan de stoeptegels vastkleven. Mensen met een rolstoel of scootmobiel konden hier nauwelijks langs en hadden moeite om het gezondheidscentrum te bereiken. Reden voor de PvdA om aan de bel te trekken.

Melding overlast
Op 28 januari werd de PvdA op de hoogte gesteld van deze vervelende situatie. De PvdA maakt er meteen een melding van bij de gemeente. De volgende dag heeft er een gesprek plaatsgevonden met het personeel van het gezondheidscentrum De Boog. De PvdA kreeg te horen dat men al meerdere meldingen heeft gedaan met het verzoek om de beschadigingen te herstellen. Maar er gebeurde niets. Later die dag heeft de PvdA vernomen dat een medewerker van de gemeente langs is geweest om te kijken wat er aan de hand is. Twee weken later ontving de PvdA het bericht dat er nog steeds niets aan de situatie is gedaan. Ondertussen nam het aantal klachten van mindervalide patiënten die er met hun kar niet langs kunnen met de dag toe. De PvdA heeft dit direct met de gemeente gecommuniceerd en duidelijk gemaakt dat de PvdA graag ziet dat er iets aan dit probleem gedaan wordt, zodat het pad weer normaal bruikbaar zal zijn voor scootmobiel- en rolstoelgebruikers.

Niet wegkijken, maar oplossen
Op vrijdag 20 februari werd een schoonmaakbedrijf ingeschakeld om de stoep te reinigen. Ze hebben wat stukken gesmolten plastic kunnen verwijderen, maar alles weghalen was geen optie. Deze situatie levert nog steeds overlast voor de weggebruikers op. Reden voor de PvdA om te pleiten voor het vervangen van de tegels. Op woensdag 4 maart was het zo ver. Na twee maanden inspanningen van de kant van de gebruikers van het pad, van de kant van het gezondheidscentrum De Boog en af en toe van de kant van de PvdA zijn de stoeptegels uiteindelijk vervangen. Raadslid Buyatui was er zelf ook bij en mocht symbolisch de eerste tegel vervangen. Buyatui: “De betrokkenen zijn enorm blij met deze vervanging. Wij zijn zelf ook zeer tevreden met het eindresultaat. Wij geloven dat het bundelen van krachten een mooie manier om tot een oplossing naar iedereens tevredenheid te komen. Wij hebben zelf ook de verantwoordelijkheid genomen en zo ons letterlijke steentje kunnen bijdragen. De stad maken wij samen.”

Waar ben je naar op zoek?