31 augustus 2015

Afscheid van een gewaardeerde wethouder

Henk Mulder – wethouder ruimte, wonen en wijken – heeft zijn ontslagbrief ingediend. De PvdA is op zoek naar een waardige opvolger voor een gewaardeerde wethouder. Iemand die er – samen met de andere collegeleden – voor zorgt dat het vastgelegde beleid uitgevoerd wordt.

Hoe ervaart de PvdA het vertrek van Henk Mulder?
“Met verdriet in het rode hart moet de PvdA-fractie eind september 2015 afscheid nemen van Henk Mulder. Henk Mulder is de wethouder waar grote projecten als het Integraal Afspraken Kader en de Floriade bij in goede handen waren. Henk heeft – met de steun van zijn collega’s – er voor gezorgd dat de verbindingen tussen Almere en Amsterdam verdubbelen. Niet alleen meer snelweg, maar ook meer trein. En bij die vurig gewenste betere verbindingen krijgt Almere ook meer geld van het rijk om de stad vooruit te helpen.”, aldus fractievoorzitter John van der Pauw.

Is zijn ontslag onverwacht?
“De PvdA heeft die beslissing van Henk Mulder niet ver van te voren aan zien komen. Henk heeft dat besluit ook niet van de een op de andere dag genomen. Er is niet één oorzaak aan te wijzen. Een wethouder heeft een heel goed gevulde agenda en dus weinig tijd voor iets anders dan werk. Daardoor had Henk Mulder te weinig tijd voor dingen die speelden in de familiale sfeer. Familie en werk waren eigenlijk niet meer te combineren. Henk is na verloop van tijd tot de conclusie gekomen dat hij een einde moet laten komen aan zijn succesvolle wethouderschap.”

Wat zijn de reacties van anderen?
“Henk wordt niet alleen gewaardeerd door de PvdA en zijn collega’s in het college van burgemeester en wethouders. Ook andere fracties hebben laten blijken het vertrek van Henk te betreuren. De PvdA vindt het heel spijtig dat Henk weg gaat. Het is nu de verantwoordelijkheid van de PvdA om een waardige opvolger te vinden. Daar zijn we hard mee bezig. Die opvolger kan en zal nooit een tweede Henk zijn.”

Waar ben je naar op zoek?