Door Jerzy Soetekouw op 18 mei 2017

Mini-conferentie sociale supermarkt groot succes

De gemeente Almere wil in de toekomst graag een sociale supermarkt. Hier kunnen minima goedkoop boodschappen doen en mogelijk ook nog geholpen worden hun financiële situatie te verbeteren. Daarom organiseerden de PvdA en Leefbaar Almere een miniconferentie om ideeën hierover uit te wisselen en te zoeken naar samenwerkingsmogelijkheden.

In Almere zijn al diverse initiatieven, zoals het Voedselloket Almere en Coalitie Buitengewoon die minima helpen met boodschappen. De gemeente zoekt nu manieren om die krachten te bundelen omdat dit efficiënter en goedkoper is. De conferentie was hiervoor een eerste ontmoetingsplek.

Ongeveer zestig belangstellenden lieten zich inspireren en informeren over de mogelijkheden. Daarbij werd ook gekeken naar hoe het werkt bij vergelijkbare supermarkten in andere plaatsen, zoals Rotterdam en Helmond. Een echte conclusie is niet getrokken, daarvoor liepen de meningen te veel uiteen. Het onderwerp komt later dit jaar op de agenda van de Politieke Markt.

Bron: http://Omroep Flevoland

Jerzy Soetekouw

Jerzy Soetekouw is oud-wethouder Sociaal Domein, Diversiteit & Inclusie voor de PvdA Almere van 2018-2019. Tegenwoordig is hij directeur van VMCA. De VMCA is een zelfstandige organisatie die uitgaat van kansen en mogelijkheden voor vrijwilligers, mantelzorgers en organisaties. De VMCA bevordert sociale cohesie en participatie binnen de Almeerse samenleving. Soetekouw had als wethouder in de

Meer over Jerzy Soetekouw

Waar ben je naar op zoek?