26 november 2013

Ga voor Ghana: Druk, druk, druk!

De laatste schoolweek voordat we naar Ghana gaan is aangebroken. En dat niet alleen, het is ook nog eens onze toetsweek. Tussen al het leren door worden de laatste dingen geregeld. Waar doen we onze bagage in, een grote tas of een koffer? Hoeveel contant geld moeten we meenemen? Is het een goed idee om onze mobiel mee te nemen? Kunnen we überhaupt wel iets opladen daar? Allemaal vragen die tijdens deze drukke week nog door ons hoofd spelen. Gelukkig werden we vandaag allemaal even gebeld door een van de medewerkers van Activity International om het voorbereidingsdocument door te nemen. Dit is een document met handige informatie en tips over Ghana dat we van te voren door moesten lezen. Alles is nu dus een beetje opgehelderd.

Ook is er wat meer bekend over ons programma. We gaan naar het Peter & Paul Child Development Centre in Saltpond. Onze taken hier zijn onder andere de kinderen leren lezen en schrijven, helpen met hun huiswerk en vooral veel met ze spelen. Dit past helemaal bij ons onderzoek! Ook hebben ze nog wat leuks voor ons geregeld. Op de eerste vrijdag van december is het Farmers Day in Ghana. Dit is een feestdag om alle boeren in Ghana te bedanken. Op vrijdag 6 december gaan wij dus naar de markt om de echte Ghanese cultuur mee te maken! Ik moet zeggen, dat klinkt toch een stuk leuker dan mijn economie en wiskunde boeken. Maar we moeten er toch echt aan geloven. Met in mijn achterhoofd de veelgemaakte opmerking ‘jullie moeten ook nog een diploma halen’ duik ik nu maar weer mijn boeken in. Nog even volhouden en dan worden we aan het eind van deze week beloond met een onvergetelijk avontuur.

Groetjes, Natalja.

Een viertal Helen Parkhurst studenten, Lindsey, Esra, Wiep en Natalja, gaan vanaf 30 november een week lang werken in Ghanees weeshuis, tegelijkertijd doen zij ook een onderzoek naar het reilen en zeilen van het weeshuis. Bij hoge uitzondering heeft de fractie besloten een sponsoraanvraag gedeeltelijk te honoreren. In een blog “Ga voor Ghana”, gepubliceerd op deze PvdA site zullen zij ons op de hoogte houden van hun ervaringen.

Waar ben je naar op zoek?