Het is waanzinnig!

3 april 2018

Het ‘Centrum voor Lokaal Bestuur’ analyseert de diverse resultaten van de gemeenteraadsverkiezingen van PvdA afdelingen. Daarbij bleek de trend bij ons in Almere tegen de landelijke stroom in te zwemmen. Een ‘waanzinnig’ resultaat zoals Jerzy Soetekouw het formuleerde in een interview met het CLB. Lees het gehele interview hieronder:

Jerzy Soetekouw Almere: 7 zetels (+2)

Gefeliciteerd! Dat is een knappe prestatie!

‘Het is waanzinnig! Ik had het gehoopt natuurlijk, maar deze uitslag had ik niet verwacht. Het is een beloning voor het mooie werk dat we hebben verzet.’

Wat is jullie geheim? Hoe heb je dit resultaat bereikt?

‘We zijn al heel lang bezig met een permanente campagne. Eén van mijn eerste acties als fractievoorzitter was dat ik de tijd heb gehalveerd die we als fractie in het stadhuis doorbrengen. De tijd die we vrij kwam hebben we gebruikt om de stad in te gaan, naar inwoners, verenigingen en buurtcentra.

De PvdA Almere deelt rozen uit om haar kiezers te bedanken voor de overwinning tijdens de GR2018.

In de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen hebben we ingezet op vernieuwd vertrouwen. Juist door onze persoonlijke benadering sloeg dat ook aan. Ik heb zelf veel debatten gedaan en daar heb ik een goede indruk achter gelaten, maar de campagne was vooral een teaminspanning. We hebben veel mensen aan ons gebonden die heel betrokken zijn in het maatschappelijk leven in Almere. Als je dat kunt dat koppelen aan de PvdA heb je een gouden combinatie.

Ook op social media waren we heel actief. De laatste dagen voor de verkiezingen zijn we met een roodtrip langs alle buurtcentra gegaan. Dat werd van ons geaccepteerd omdat ze ons de jaren daarvoor ook gezien hadden. Het klopte met wat we eerder gedaan hadden. Dat was echt top!’

Zetelwinst voor de PvdA in Almere

Zetelwinst voor de PvdA in Almere. (bron: Omroep Flevoland)

Wat verwacht je van de coalitieonderhandelingen?

‘Ik denk dat er weinig mogelijkheden zijn voor een coalitie zonder de PvdA. We zaten de afgelopen periode in een college van vijf partijen en het zal nu ook ingewikkeld worden, maar links is in zijn geheel groter geworden. De PVV is gezakt en dat is mooi. Almere is niet langer een PVV-stad. De kiezer heeft ons vertrouwen gegeven en onze optimistische boodschap beloond.’

bron: CLB

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.
Doe mee en word lid!