Door Leida Höhle op 8 januari 2019

Het was een bewogen jaar

We kijken terug op een bewogen jaar. Als iemand ons eind vorig jaar had verteld wat er in deze laatste 12 maanden allemaal zou gaan gebeuren, had niemand dat waarschijnlijk geloofd. Er zaten hoogtepunten tussen, zoals de verkiezingswinst op 21 maart en een heel mooi coalitieakkoord met als resultaat twee PvdA-wethouders.

Maar 2018 kende ook dieptepunten, zoals het vertrek van Tjeerd en het overlijden van een aantal zeer dierbare partijgenoten.

Leida Höhle fractievoorzitter PvdA Almere

Leida Höhle: ‘Het was een bewogen jaar”

Op de valreep van 2018 mag ik Kerim Iskender gaan vervangen als voorzitter van onze fractie. Een enorme eer en dank aan iedereen voor het vertrouwen.

In 2019 willen we met de fractie weer volop gaan werken aan een sterker en socialer Almere. Dit gaan we doen door ons gezicht veel te laten zien in de stad. De werkbezoeken die we iedere twee weken op maandag doen zijn ontzettend waardevol en dat blijven we dan ook doen.

Verder zullen wij ons, samen met onze wethouders, inzetten om het coalitieakkoord zo goed mogelijk in een sociaal beleid om te zetten.

De eerste vijf maanden van 2019 staan ook in het teken van campagnevoeren en verkiezingen. Eerst zullen wij met het bestuur en de gewestelijke kandidaten campagne gaan voeren voor de verkiezingen voor de Provinciale Staten op 20 maart. En in mei mogen we opnieuw naar de stembus voor de Europese parlementsverkiezingen. Daarna zullen wij onze “permanente campagne” vorm gaan geven.

Een enorme eer en dank aan iedereen voor het vertrouwen.

Samen met het bestuur zullen wij een aantal projectgroepen opstarten. Voor de eerste projectgroep, armoede en schuldpreventie, is op 21 december de aftrap gedaan. We hebben al een aantal heel enthousiaste deelnemers, maar er is altijd ruimte voor meer goede ideeën. Wil je je nog aansluiten? Neem dan contact met mij of Gerard (namens het bestuur) op. Informatie over de andere projectgroepen volgt nog.

Rest mij alleen nog jullie hele fijne feestdagen te wensen en alle goeds voor 2019!

Leida Höhle (fractievoorzitter)

*Dit artikel is eerder verschenen in Roodschrift, de ledensite van de PvdA Almere

Leida Höhle

Waarom ik raadslid wil worden Voor mij is Almere de leukste stad van Nederland. Ik ben geboren en opgegroeid in Stedenwijk en woon nu al een paar jaar in Almere Poort. In de afgelopen 34 jaar heeft Almere een enorme groei meegemaakt. En ik ben trots op waar Almere nu staat. Maar het kan natuurlijk