In Memoriam: Gijs Gruson

12 mei 2020

Gijs Gruson

Afgelopen maandag is Gijs Gruson overleden, hij was al langere tijd ziek en wist al een tijdje dat het einde er aan zat te komen.

In verband met zijn gezondheidstoestand was hij bij zijn kleinzoon in Nijmegen. Ongeveer drie weken geleden is hij daar gaan wonen. Ondanks dat hij zich tegen het onvermijdelijke bleef verzetten ging hij toch snel achteruit. Afgelopen weekend was de pijn dusdanig hevig geworden dat langer leven eigenlijk niet mogelijk was. Op maandagmorgen is hij dan ook in zijn slaap overleden.

Gijs tijdens de campagne van 2018

Gijs had een groot hart voor de PvdA, de FNV en voor BFC, de voetbalclub waar hij vaak was te vinden om de wedstrijden te volgen. Aan diverse campagnes heeft hij een grote bijdrage geleverd en was hij een vaste kracht. Ook de vergaderingen volgde hij zoveel als mogelijk. Op Gijs kon je rekenen!

Toen enige jaren geleden Gijs zijn vrouw overleed was dat voor hem vanzelfsprekend een grote klap. Dat hij vorig jaar met zijn kleinzoon een bezoek aan Portugal kon brengen om hem de plaatsen die zij samen bezocht hadden te laten zien, was voor hem heel belangrijk. Hij sprak er graag over.

Rust zacht Gijs, we zullen je missen.

De uitvaart zal op 16 mei in besloten kring plaatsvinden.