12 maart 2014

Jonge PvdA’ers laten van zich horen

Politiek voor oude, grijze muizen? Niet bij de PvdA in Almere! Wij zijn de partij van en voor Almeerse jongeren. Bijna de helft van onze eerste 15 kandidaten is tussen de 20 en 30 jaar. De Jonge PvdA’ers maken zich onder andere hard voor wonen, werk, onderwijs en sport. Maar vooral willen we er voor zorgen dat de stem van jongeren wordt gehoord!

Veel Almeerse jongeren zitten zonder werk, daarom willen de Jonge PvdA’ers meer bedrijven naar Almere halen om meer jongeren uitzicht te bieden op werk. Ook willen wij zorgen voor meer starterswoningen en maken wij ons hard voor kortere wachtlijsten bij woningnet. Verder willen wij van Almere een aantrekkelijke studentenstad maken. We willen een breed aanbod aan MBO en HBO opleidingen en willen zorgen voor voldoende stageplekken zodat iedereen dezelfde kans krijgt om zijn/haar opleiding goed af te maken. Ook willen we meedenken over een beter Almeers uitgaansleven.

Bijna 40% van alle Almeerders is jonger dan 30 jaar en omdat de PvdA altijd haar best doet een zo goed mogelijke afspiegeling van de samenleving te zijn, staan er veel jonge mensen op de lijst. En deze jonge mensen laten van zich horen! Daar waar jongeren te vinden zijn, daar loop je de kans Jonge PvdA’ers tegen te komen. Op Valentijnsdag waren we bijvoorbeeld bij het ROC in Almere Buiten om rozen uit te delen. Ook Windesheim, ROC Top en het Groenhorst college hebben we weten te vinden. Daarnaast delen we meer dan 1000 condooms uit: in het uitgaansleven, bij debatten en op andere plekken waar jongeren zijn te vinden.

Wil je contact opnemen met de Jonge PvdA’ers? Zoek de PvdA Almere dan op internet of stuur ons een mailtje!

Twitter: @PvdAAlmere
Facebook: www.facebook.com/PvdA.Almere