Door Kerim Iskender op 1 december 2016

Meld je aan voor een stage bij de Almeerse PvdA-fractie!

De Almeerse PvdA-fractie biedt mensen met een interesse in de politiek een unieke kans om een aantal maanden met de fractie mee te lopen en zo politieke ervaring op te doen. Lijkt het je wat, ben je lid of wil je dat worden, en ben je per week 8-10 uur beschikbaar? Lees dan de oproep hieronder!

Beste PvdA’er (in spe),

Met deze brief nodigen wij alle leden zonder politieke ervaring maar met politieke ambitie, uit om voor 1 januari 2017 te solliciteren naar een van de 3 beschikbare stageplekken bij onze fractie. Dit kan door een e-mail met je cv en motivatie te sturen naar kiskender@almere.nl onder vermelding van “sollicitatie stagetraject 2017”. Ben je nog geen lid van onze partij maar wel bereid om lid te worden, ook dan kun je solliciteren.

Tijdens deze raadsperiode biedt de Almeerse PvdA-fractie een aantal leden de mogelijkheid een stagetraject te volgen om ervaring op te doen in het politieke handwerk. Ervaring die van groot belang kan zijn als je halverwege 2017 wilt solliciteren naar een plek op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018.

Het stagetraject van ongeveer 5 maanden staat volledig in het teken van jouw persoonlijke ontwikkeling. Om je hierbij te helpen krijg je een mentor toegewezen. Om een stagetraject succesvol te kunnen doorlopen schatten wij in dat je ca. 8-10 uur per week beschikbaar bent. Dit is niet vrijblijvend. Wij verwachten dat je zoveel als mogelijk actief deel neemt aan de activiteiten van de fractie. De fractievergaderingen zijn op de maandagavond en de politieke markten zijn op de donderdagavond.

Alle sollicitanten worden uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 9 januari 2017 en de stages starten op maandag 23 januari 2017. Houd hier rekening mee als je solliciteert.

Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet.

Vriendelijke groeten,
Namens de PvdA fractie Almere,

Kerim Iskender, vicefractievoorzitter
Ciska van Rijn, raadslid