PvdA fractie Almere draagt Loes Ypma voor als nieuwe wethouder

13 juli 2018

De fractie van de PvdA in Almere is blij en trots om Loes Ypma voor te dragen als wethouder. Loes heeft een lange staat van dienst in de politiek. Ze is jarenlang raadslid voor de PvdA geweest in Woerden, daarna is ze er vijf jaar wethouder geweest. Tot de verkiezingen van vorig jaar was ze Tweede Kamerlid. Loes heeft sterke verbindende kwaliteiten, is een echte teamspeler en is erg enthousiast om in Almere aan de slag te gaan met de portefeuille Wonen en Floriade.

Loes Ypma: “Almere is een unieke prachtige groene stad! Ik heb er ontzettend veel zin in om samen te werken met alle inwoners en ondernemers. Samen kunnen we Almere nog meer op de kaart te zetten als innovatieve, groene stad; met de ontwikkeling van een mooie groene Floriadewijk, die de verbinding vormt tussen het centrum en Almere-Haven. En met een evenement waar je geweest móet zijn, wat je beleefd moet hebben.”

Met Loes halen we een heel gemotiveerde en betrokken wethouder naar Almere. Ze heeft ervaring met grote portefeuilles en we zijn er van overtuigd dat ze zich de portefeuille Wonen en Floriade snel eigen zal maken. En natuurlijk is ze een echte sociaaldemocraat die het, net als wij, belangrijk vindt om zo veel mogelijk in contact te zijn met de inwoners van Almere. Loes wil daar meteen mee beginnen: “Ik zou PvdA leden en betrokken Almeerders graag willen vragen te helpen bij mijn inburgering; ik ga er graag op de fiets of lopend samen op uit om Almere zo snel mogelijk tot in de haarvaten te leren kennen”.

De fractie kijkt met vertrouwen en ambitie naar de komende collegejaren en is vastbesloten om met Lef, Liefde en Daadkracht Almere vooruit te helpen.

Kerim Iskender, fractievoorzitter PvdA Almere

Waar ben je naar op zoek?