PvdA fractie zoekt een medewerker

1 november 2019

De PvdA Almere is op zoek naar een:

Fractiemedewerker

In deze rol heb je een geweldige kans om de Almeerse politiek en samenleving van binnenuit te volgen! Je bent onderdeel van een gemotiveerd en actief team. Een team dat zich tot het uiterste inzet om de waarden van de PvdA in Almere te realiseren.

Wat ga je doen?

Jij bent de spin-in-het-web van de gemeenteraadsfractie. In deze rol ondersteun je de raadsleden organisatorisch, inhoudelijk en in de communicatie. Je moet in staat zijn de grote lijnen te overzien en de voortgang van afspraken binnen de fractie bewaken.

Jouw taken kan je gedurende de week op flexibele wijze invullen, alleen de maandag en donderdagavond zijn vaste momenten waarop je aanwezig moet zijn. Raadsleden doen het werk naast hun reguliere baan en hebben geen 9-5 mentaliteit, daarom is flexibiliteit en bereidheid om in de avonduren te werken belangrijk.

Wat wij vragen:

• Beheren van social media en het mede opstellen van persberichten en andere nieuwsberichten in samenwerking met het communicatieteam
  • Het notuleren tijdens de vergaderingen
  • Bijhouden van de (lange termijn) agenda en voorbereidingen treffen voor de fractie- en raadsvergaderingen
  • Bewaken van lange termijn-doelstellingen en afspraken
  • Organiseren van bijeenkomsten van werkgroepen, politiek café’s, werkbezoeken enz.
  • Ondersteunen bij het contact met de Almeerse samenleving en het verwerken van gegevens in een relatiebestand

Jij kan:

•  Snel schakelen, prioriteren en staat klaar als het nodig is
  •  Goed organiseren, plannen en bent in staat hoofd- en bijzaken te scheiden
  •  Individuele fractieleden ondersteunen en waar nodig begeleiden
  •  Met jouw vlotte pen en digitale vaardigheden in begrijpelijke taal de werkzaamheden van de fractie verslaan
  •  Politiek-bestuurlijke verhoudingen aanvoelen en hebt affiniteit met de gemeentepolitiek
  •  Op een betrouwbare en discrete manier deze rol voor een langere periode uit voeren

Wij bieden je:

• Een plezierige, collegiale en energieke werkomgeving
  •  Een gepaste honorering bij zo’n 15 uur per week
  •  De mogelijkheid om een actieve bijdrage te leveren aan de Almeerse politiek en aan de ontwikkeling van de PvdA in Almere

Voor meer informatie of vragen kan je contact opnemen
met Erik Theunissen via [email protected].

Kom jij uit Almere, heb je affiniteit met de PvdA en ben je per 1 januari 2020 beschikbaar? Dan zien wij heel graag jouw reactie en komen wij graag met je in contact via [email protected]. Je kant tot 22 november 2019 solliciteren door ons een CV met motivatie te sturen.