17 februari 2014

PvdA-wethouder van 1 miljard zorgt voor meer treinen, meer snelweg en meer geld

Dagelijks gaan duizenden Almeerders naar hun werk in en om Amsterdam. Dankzij het landelijke netwerk van wethouders, die niet uit Almere kwamen, zijn de wensen van Almeerders en Almere verhoord. Er wordt gewerkt aan de verdubbeling van de  A6 en Henk Mulder (PvdA) is de man van 1 miljard. ‘Voorwaarts en niet vergeten’ na een meesterlijke zet.

Verbindingen
Het gemeentebestuur van Almere wil al decennia lang betere verbindingen met het oude land. Veel Almeerders werken op het oude land en lopen in de fuik van snelwegen met een te beperkte capaciteit. Treinen zitten barstens vol. Wat eerdere colleges ook probeerden, het lukte niet om meer treinen en meer wegen te krijgen.

Netwerk
In 2006 is een college gevormd met wethouders van ‘buiten’ met aan landelijk netwerk. Dat college is aan de slag gegaan om samen met de omgeving en de Rijksoverheid na te denken over de doorgroei van Almere en de voorwaarden waaronder de groei van Almere mogelijk zou zijn.

Voorwaarts en niet vergeten
Nu acht jaar later plukt Almere de vruchten van jarenlang onversaagd doorgaan op de ingeslagen weg. De A6 wordt verdubbeld, het aantal treinen zal verdubbelen, er is geld voor betere wegen in Almere en 22 jaar lang kan Almere rekenen op € 7 miljoen extra van de Rijksoverheid.

Wethouder van 1 miljard
Ondanks het voorbereidende werk van zijn voorganger Duivesteijn (ook PvdA) was het binnenhalen van die 1 miljard voor Henk Mulder (PvdA) geen gelopen race. De tijden en de omstandigheden zijn veranderd. Toch is het Henk Mulder gelukt om de man van 1 miljard te worden.

Sterker en socialer
Dankzij een meesterlijke zet in 2006 en mede door onversaagde PvdA-wethouders krijgt Almere meer treinen, meer snelweg en meer geld en kan Almere rustig doorgroeien naar een stad waar het goed wonen, goed leven en goed vertoeven is. De PvdA maakt Almere sterker en socialer.

Waar ben je naar op zoek?