VLA-aktie update 03-05-2020

3 mei 2020

Zeven weken geleden zijn wij de actie voor het Voedselloket gestart en nog steeds worden op de verschillende afleverpunten met enige regelmaat donaties afgegeven. Afgelopen week was er bijvoorbeeld een donatie van 40 kilo aardappels en 10 kilo uien. Op sommige adressen komen mensen wekelijks wat boodschappen brengen. Dank daarvoor want het blijft hard nodig, vooral omdat het aantal cliënten van het Voedselloket fors toeneemt. De verwachting is bovendien dat dit nog wel even door zal zetten.

Naast deze actie worden er in verschillende supermarkten inmiddels gekeken wat de mogelijkheden zijn om ook daar inzamelingen te houden zonder dat hiermee de corona-maatregelen worden verstoord.

Inzameling blijft hard nodig

Naast de inzameling van artikelen hebben wij ook de gelegenheid geboden om een financiële bijdrage te doen. Ook daar is zeer gul op gereageerd, maar liefst € 1.209,– is gestort op rekening NL19RABO0131276506 ten name van PvdA. Daar is inmiddels € 1.071,91 van uitgegeven. Met dit geld zijn 959 artikelen gekocht. En dat zijn eigenlijk alleen artikelen die niet (of minder dan nodig is) via donaties worden bijgedragen.

Wekelijks is er dan ook overleg met de mensen van het Voedselloket om te weten wat er besteld moet worden. Zo was bijvoorbeeld bloem een tijd niet of nauwelijks verkrijgbaar. Na wat zoekwerk vonden wij slagerij Talha in Almere-Buiten bereid om 90 kilo meel tegen een gereduceerde prijs te leveren. Daarmee was dit probleem voorlopig opgelost. Voor de wekelijkse bestellingen hebben wij afspraken gemaakt met Ed de Greef van de Plus in Almere Buiten. Daardoor hebben wij weinig werk aan deze bestellingen en bovendien zorgt hij er voor dat wij de artikelen met de laagste prijs kopen.

U ziet dat zeer veel mensen betrokken zijn bij deze actie. Dat is mooi want het toont dat de betrokkenheid bij de mensen die het wat minder hebben groot is. Dat maakt ons gelukkig.

Uw bijdragen blijven dus welkom. Of dat nu in goederen of in geld is het blijft nodig.

Afleverpunten

U kunt dus nog steeds artikelen afgeven op:

Jan Wiegersstraat 35 (Tussen de Vaarten)
Haagbeukweg 65 (Parkwijk)
Laurence Olivierstraat 40 (Filmwijk)
Bartokweg 107 (Muziekwijk)
Lilastraat 11 (Regenboogbuurt)
Vrijmark 39 (De Marken)
Annie M.G. Schmidtweg 85 (Literatuurwijk).
Professor Pigracht 13 (Stripheldenbuurt)
Abel Tasmanstraat 67 (Columbuskwartier)
Luipaardweg 20 (Faunabuurt)
Dettifospas 4 (Poort)
Merlijnplantsoen 17 (Poort)
Ankerbol 17 (Noorderplassen)
Peppengouw 187 (Haven)
De Steiger 122 (Haven)
Klokkenluiderstraat 10 (Stad), elke zondag.

Wat er nodig is

De grootste behoefte is er aan: Rijst, Bloem, Zout, Bruine bonen, Suiker, Muesli, Zonnebloemolie, Halvarine, Smeerkaas, Rookworst, Knakworst (kip), Oploskoffie, Ontbijtkoek en Chocoladepasta

Een financieel steuntje in de rug

Of u kunt een financiële bijdrage leveren op: NL19RABO0131276506 ten name van PvdA (ANBI status), onder vermelding van “VLA-aktie”. Elke euro is welkom en helpt het Voedselloket (en daarmee de Almeerders die het hard nodig hebben). Als u iets wilt bijdragen dan kan dat (tot en met 14 mei, daarna is de link verlopen) via deze link.