Wij helpen de Voedselbank ook de 2de golf door

11 oktober 2020

Kort na het begin van de Corona-crises is er vanuit de PvdA-Almere een actie opgestart om het Voedselloket te helpen nu de gebruikelijke inzamelingsacties niet meer mogelijk waren. Al snel waren er 9 inleverpunten (later gestegen tot 15) beschikbaar en zagen ook anderen de noodzaak om te helpen.
Zo waren er spin-offs vanuit de Provinciale PvdA (€ 500,– aan artikelen voor elke Flevolandse voedselbank), de Rotary, supermarkten en verschillende kerken en moskeeën. De afdeling Almere van de PvdA heeft ook geld ingezameld. Dat heeft ruim € 1.300,– opgeleverd. Hiermee zijn artikelen gekocht die het hardst nodig waren. Zo kwam de Voedselbank de crisis tot nu toe door.

Van Voedselloket naar Voedselbank

Inmiddels is het Voedselloket aangesloten bij de landelijke Voedselbanken. Dat betekent dat ook van de andere Voedselbanken op gezette tijden artikelen worden aangeleverd. In Almere is er een samenwerkingsverband van verschillende organisaties die dan weer vanuit de Almeerse Voedselbank worden ondersteund. Tegelijkertijd is ook het aantal klanten van de Voedselbank (en de andere organisaties) gestegen, de nood blijft dus hoog. Door de Voedselbank te helpen worden ook een aantal andere Almeerse initiatieven ondersteund: De Schaapspoort, De Schone Poort, Stichting Wensjes, Stichting Almeerse Handen Ineen, Het Leger des Heils bij Boszhart en ZDA Bethanië.

Hoe nu verder?

Na overleg met de Voedselbank zal de PvdA Almere de oorspronkelijke actie voortzetten en tevens een aantal andere acties ontwikkelen (ook in het kader van Doecember) om op die manier zoveel mogelijk hulp te kunnen bieden.

Helpt u ook weer mee?

De Voedselbank heeft vooral de volgende artikelen nodig: Brinta, groente in pot of blik, rijst, shampoo, sinaasappelsap, soep in blik, spaghetti, tomatenpurree, vis in blik en zonnebloemolie.

Waar kunt u uw bijdrage afgeven?

Per stadsdeel kunt u op de volgende adressen terecht:

Haven
De Gouwen Peppengouw 187
De Marken Vrijmark 39
De Grienden Kolkgriend 92
De Steiger De Steiger 122 (VLA) Maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur
Poort
Columbuskwartier Abel Tasmanstraat 67
Dettifospad 4 Tiny Church t.o. Labyrint achter Klokhuis op dinsdag- en donderdagochtend en zondagavond
Hermesstraat 7
Merlijnplantsoen 17
Jens Munkstraat 14
Stad
Centrum Klokkeluiderstraat 10 Op zaterdagavond tussen 18:00 en 19:00 uur en op zondagen tussen 09:00 en 12:30 uur
Literatuurwijk Annie M.G. Schmidtweg 85
Muziekwijk Bartokweg 107
Fien de la Marpad 3
Filmwijk Laurence Olivierstraat 40
Parkwijk Haagbeukweg 65
Tussen de Vaarten Mesdagstraat 1
Noorderplassen Ankerbol 17
Stedenwijk Amersfoortseweg 60
Buiten
Faunabuurt Luipaardweg 20
Regenboogbuurt Lilastraat 11
Stripheldenbuurt Professor Pigracht 13

Doet u liever een financiele bijdrage?

Dat kan natuurlijk ook, u kunt uw bijdrage overmaken naar rekening NL19RABO0131276506 ten name van PvdA Almere. Doe dat dan onder vermelding van “Voedselaktie VLA”. Wij zorgen dat met uw bijdragen de meest noodzakelijke boodschappen worden gekocht en afgeleverd worden bij de Voedselbank.

Waar ben je naar op zoek?