Tjeerd Herrema

Over Tjeerd Herrema

Tjeerd Herrema heeft ervaring als politiek bestuurder en komt uit de vakbeweging. Hij is niet alleen wethouder geweest van Amsterdam, maar heeft daar ook twee keer als voorzitter van een stadsdeelbestuur politieke verantwoordelijkheid gedragen. Zeven jaar in Zeeburg en later in Zuid Oost. Hij is op veel terreinen bestuurlijk actief geweest.

Sail is een groot project waar Tjeerd ervaring mee heeft opgedaan. Daarnaast heeft hij niet alleen ervaring met stadsuitbreiding, maar ook met de aanpak van wijken die extra aandacht nodig hebben. Tjeerd wil zijn ervaring in en voor Almere benutten.

Tjeerd zal er voor zorgen dat Almere dankzij Particulier Opdrachtgeverschap (met Ik Bouw Betaalbaar in Almere) organische blijft groeien. Aan hem de taak om duurzaam betaalbare GoedHuur-woningen te laten bouwen en te zorgen voor het op stoom brengen van het bouwen van betaalbare woningen. Tjeerd Herrema zal zich inzetten om de Bouw RAI’s, de Floriade en Growing Green Cities tot een succes te maken. Hij is de man waar de bewoners van de Focuswijken op mogen rekenen.