Oud-Wethouder

Tjeerd Herrema

Ruimte, Wonen en Wijken & Floriade 2022

Tjeerd Herrema was voor de PvdA Almere wethouder van Ruimte, Wonen en Wijken en tevens verantwoordelijk voor de Floriade in de periode 2015 tot 2018. Bij zijn aantreden heeft hij flink werk gemaakt van de realisatie van de Wereldexpo Floriade onder het motto:’De beuk erin!’, waardoor de ontwikkeling van de Floriade in een versnelling kwam en achterstanden werden weggewerkt.

Ook in het dossier Wonen zijn toen flinke stappen gezet waardoor de Almeerse woningproductie steeg tot 2.000 woningen per jaar. Een getal waarmee de afgesproken doelstellingen werden gehaald in die periode.

Na zijn politieke carrière blijft zijn maatschappelijke betrokkenheid en studeert hij nu af als leraar Economie in het onderwijs. Als burgerjournalist volgt Tjeerd nauwgezet de Almeerse maatschappelijke ontwikkelingen vanwege het kritische tekort aan journalistiek. Daarnaast is hij adviseur van zijn eigen adviesbureau op het gebied van interim management, projectleiding of projectreview, toezichthoudende taken in de publieke sfeer, lezingen en dagvoorzitter, training en coaching.