Erik Theunissen

Fractieassistent
Integrale wijkaanpak, sport, Re-integratie en werk
Almere Buiten-West

Krijgen waar je recht op hebt: studietoeslag arbeidsgehandicapte studenten

door Erik Theunissen op 4 juli 2017

Almere heeft een regeling waarbij studenten met een arbeidshandicap een toelage op hun studiefinanciering kunnen krijgen. Voor het jaar 2016 was er gerekend op 70 aanvragen voor de zogenaamde individuele studietoeslag. Er zijn echter slechts 5 aanvragen ingediend waardoor er 130.000 euro overblijft.

PvdA Almere: “Maak anoniem solliciteren norm”

door Erik Theunissen op 9 maart 2017

ALMERE – De PvdA en het CDA roepen de gemeente Almere op anoniem solliciteren in te voeren om discriminatie op de arbeidsmarkt tegen te gaan. De partijen hebben hierover schriftelijke vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders.

Dijsselbloem bezoekt Almere

door Erik Theunissen op 3 maart 2017

Minister Jeroen Dijsselbloem was afgelopen dinsdag in Almere voor een bijeenkomst met studenten van Windesheim Flevoland. In een op ‘College Tour’ geïnspireerde setting sprak hij met een aantal jonge ondernemers.

Kinderen in armoede detective groot succes!

door Erik Theunissen op 11 januari 2017

Op dinsdag 14 december brachten PvdA politici én gewone PvdA leden een bezoek aan zestien Almeerse organisaties die allemaal te maken hebben/krijgen met kinderen die in armoede leven. De dag was een groot succes.