De PvdA deelt warmte uit op koud surfstrand

Door redactie op 2 januari 2024

Als vanouds wapperde op Nieuwjaarsdag de PvdA-vlag op het surfstrand van Haven. Nu de traditie van de nieuwjaarsduik in ere hersteld is, was ook PvdA-Almere weer van de partij.

Met een flinke hoeveelheid Glühwein stonden de vrijwilligers maandag 1 januari al vroeg op het strand. Deelnemers en publiek die in groten getale voor het evenement op kwamen dagen, waren gretige afnemers. Er stond rond 12 uur een straffe wind die het koud maakte, zeker voor de waaghalzen die het water van het Gooimeer trotseerden.

Na een onderbreking in 2023 heeft Michelle Friedländer de traditie in ere hersteld. De Nieuwjaarsduik werd voor de veertigste keer gehouden. Het evenement werd deze keer groots opgezet en trok veel belangstelling, ook van niet-deelnemers.

Burgemeester Hein van der Loo schoot de deelnemers het water in en maakte hen vanaf de kant enthousiast. Na afloop was er warme belangstelling voor de warme drank die door Martin Wiegertjes, Monique Monen, Jeroen Deben, John van der Pauw en Stephan van Wijk werd rondgedeeld.

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.
Doe mee en word lid!