Door Jerzy Soetekouw op 18 mei 2017

Mini-conferentie sociale supermarkt groot succes

De gemeente Almere wil in de toekomst graag een sociale supermarkt. Hier kunnen minima goedkoop boodschappen doen en mogelijk ook nog geholpen worden hun financiële situatie te verbeteren. Daarom organiseerden de PvdA en Leefbaar Almere een miniconferentie om ideeën hierover uit te wisselen en te zoeken naar samenwerkingsmogelijkheden.

In Almere zijn al diverse initiatieven, zoals het Voedselloket Almere en Coalitie Buitengewoon die minima helpen met boodschappen. De gemeente zoekt nu manieren om die krachten te bundelen omdat dit efficiënter en goedkoper is. De conferentie was hiervoor een eerste ontmoetingsplek.

Ongeveer zestig belangstellenden lieten zich inspireren en informeren over de mogelijkheden. Daarbij werd ook gekeken naar hoe het werkt bij vergelijkbare supermarkten in andere plaatsen, zoals Rotterdam en Helmond. Een echte conclusie is niet getrokken, daarvoor liepen de meningen te veel uiteen. Het onderwerp komt later dit jaar op de agenda van de Politieke Markt.

Bron: http://Omroep Flevoland

Jerzy Soetekouw

Functie: Fractievoorzitter, vicevoorzitter Rekenkamercommissie E-mail: jasoetekouw@almere.nl Woont in: Noorderplassen-West Portefeuilles: Algemene zaken, armoedebeleid, financiën & grondbeleid, bestuurlijke vernieuwing “Als raadslid zet ik mij in voor een stad waarin niet naar iemands afkomst, maar naar iemands toekomst wordt gekeken. Ik wil vooruit met Almere door te investeren in de toekomst van onze stad. Investeren in de

Meer over Jerzy Soetekouw