Wonen is een grondrecht! informatieavond op vrijdag 22 september

Door Monique Bekkenutte op 18 september 2023

Het is hoog tijd dat we ons richten op manieren om onze woonomgeving duurzamer en leefbaarder te maken. Wonen is een grondrecht. We bevinden ons in de grootste woningcrisis sinds de Tweede Wereldoorlog. Er is een groot gebrek aan goede en betaalbare woningen, de huizenprijzen blijven stijgen en de wachtlijsten voor een sociale huurwoning zijn veel te lang. De stress bij huizenzoekers stijgt, en het aantal daklozen is in de afgelopen 10 jaar verdubbeld. Het aantal ouderen zal de komende jaren enorm toenemen, dus moet er ook meer aandacht komen voor levensloopbestendig bouwen.

GroenLinks Almere en PvdA Almere organiseren een inspirerende en informatieve avond over wonen. Tijdens deze avond zullen we samen verkennen hoe volkshuisvesting duurzaam kan worden verbeterd, met een focus op toekomstgerichte oplossingen en groene initiatieven.

Datum: vrijdag 22 september

Tijd: 20 uur (inloop: 19.30 uur)

Locatie: Casa Casla (Weerwaterplein 3, 1324 EE Almere)

Tijdens de avond zullen experts en ervaringsdeskundigen aan het woord komen. De gespreksleiding is in handen van Laura Bouwmeester.

Er is ruimte voor discussie en interactie, waarbij we graag ideeën en suggesties horen over duurzame woningoplossingen. Of je nu al betrokken bent bij GroenLinks of de PvdA, of gewoon nieuwsgierig bent, deze avond biedt een geweldige kans om te leren, inspiratie op te doen en elkaar te ontmoeten.

Graag ontvangen we een bevestiging van je aanwezigheid, zodat we de avond goed kunnen organiseren. Je kunt je aanmelden door een e-mail te sturen naar [email protected] of [email protected].

Laat uw informatie achter