Makkelijker bijstand in Almere!

Door Aya Selman op 24 januari 2024

Zit jij ook in de knoop met de regels voor bijzondere bijstand? Je bent zeker niet alleen! Wij begrijpen dat het aanvraagproces soms lijkt op een ingewikkelde puzzel. Maar, wat als het makkelijker kan?

Inspiratie komt uit Amsterdam, waar in 2024 de regels voor bijzondere bijstand worden versoepeld. Dat brengt ons bij de vraag: “Is dit ook mogelijk in Almere?”

Bijzondere bijstand is een steun van de gemeente voor onvoorziene, noodzakelijke kosten die je niet zelf kunt betalen, zoals een kapotte wasmachine of onverwachte medische kosten.

We streven ernaar dat iedereen in Almere, ongeacht financiële situatie of administratieve vaardigheden, eenvoudig toegang heeft tot deze hulp. Daarom pleiten we voor een vereenvoudiging van de aanvraagprocedure!

Wat denk jij? Is dit het pad dat we moeten inslaan?

Aya Selman

Geluk is niet voor iedereen in Almere vanzelfsprekend. Geluk, verdien je of kies je niet. Er zijn nog teveel mensen in onze samenleving die niet mee kunnen doen, die niet op eigen kracht kunnen, die net dat steuntje in de rug nodig hebben om op eigen benen te  kunnen staan. Deze mensen geven mij de kracht en

Meer over Aya Selman

Laat uw informatie achter